2025 Audi Q5 – trečios kartos prabangus krosoveris su pažangia technologija ir efektyvumu

Trečios kartos Audi Q5 sujungia pažangias vairavimo pagalbos sistemas, modernią multimediją, hibridines pavaras ir „quattro“ visų varomųjų ratų pavarą. Išsamiai apžvelgiame dizainą, vidų, technologijas, variklių gamą bei konkurentus.

2025 Audi Q5 – trečios kartos priekis su atnaujintomis grotelėmis ir LED žibintais

Įvadas

„Audi Q5 2025“ atveria trečiąją vieno populiariausių „Audi“ SUV istorijos puslapį. Nauja karta išsaugo tai, už ką pirkėjai vertina Q5 – komfortą, „quattro“ stabilumą ir prabangią apdailą – ir prideda svarbių naujovių: geresnę vairuotojo asistentų sistemą, spartesnę multimediją, platesnę elektrifikuotų jėgos agregatų pasiūlą.

Dizainas ir kėbulo versijos

Trečios kartos Q5 vizualiai tapo tikslesnių proporcijų: žemesnė optinė nosis, platesnės grotelės, siauresni LED/Matrix LED žibintai ir horizontali LED juosta gale. Profilio linija labiau pabrėžia ratų arkas, optimizuotas dugnas ir aktyvūs oro vožtuvai gerina aerodinamiką.

Kaip ir anksčiau, galima rinktis dvi kėbulo versijas:

  • Q5 – universalesnis, praktiškesnis.
  • Q5 Sportback – kupė stiliaus siluetas ir šiek tiek geresnė aerodinamika.
Audi Q5 2025 galas – vientisa LED šviesų juosta ir platesnis kėbulas

Matmenys ir praktiškumas

Ilgesnė ratų bazė suteikė daugiau vietos gale sėdintiems keleiviams. Bagažinėje – reguliuojamas dugnas, krovinio tvirtinimo kabliukai, 40:20:40 santykiu nulenkiamos sėdynės ir elektrinis dangtis su „hands-free“ funkcija. Tai patogus kasdienis automobilis šeimai, neaukojant premium įspūdžio.

Interjeras: skaitmeninė architektūra ir medžiagos

Salone dominuoja horizontali architektūra, švarūs paviršiai ir skaitmeniniai ekranai. Mažiau nereikalingų mygtukų, daugiau logikos kasdien naudojamoms funkcijoms. Ambiento apšvietimas ir akustiniai paketai čia sukuria aukštesnės klasės pojūtį.

Komplektacijos ir įrangos paketai

„Audi Q5“ siūlomas keliomis išorės linijomis ir startiniais leidimais. Žemiau – aiškus gidas: kuo skiriasi išorės komplektacijos (linijos), kokie technologijų paketai ir į ką atkreipti dėmesį renkantis.

Išorės linijos (eksterjero komplektacijos)

Bazė (Grundmodell / Base exterior)

  • Pilkos ratų arkos ir slenksčiai, klasikinės grotelės, 18″ ratlankiai (dažniausiai).
  • Neutralus, „universalus“ Q5 įvaizdis – geras startas biudžetui ir patogumui.
audi q5 basic model grundmodelll

S line exterior

  • Sportiškesni bamperiai, didesnės oro angos, blizgios juodos ar chromo apdailos detalės, 19–20″ ratlankiai (pagal paketus).
  • Ryškesnė laikysena, žemesnė optinė nosis – vizualiai „sportiškas“ Q5.
audi q5 s line

Black optics / juodų akcentų paketas (rinkos priklauso)

  • Užtamsintos grotelės, juodi apvadai aplink langus, juodi veidrodėlių korpusai, tamsesni ratlankių akcentai.
  • Maksimaliai išryškina formą, ypač tinka tamsioms kėbulo spalvoms.
audi q5 exterior black paket shadowblack

Edition one (startinis leidimas – dažnai su unikaliomis spalvomis / akcentais)

  • „edition one mit Akzenten magnesiumgrau“ – magneziumo pilki akcentai (veidrodėliai, intarpai, ratlankių tonas).
  • „edition one mit Akzenten mythosschwarz“ – juodi („Mythos Schwarz“) akcentai, tamsesnės detalės.

Patarimas: jei nori ryškaus efekto be didelių sąnaudų – rinkis S line exterior; jei tamsi spalva ir „dramatiškas“ siluetas – Black optics.

KomplektacijaIšskirtinės savybės
PremiumLED žibintai, 11,9″ + 14,5″ ekranai, 3 zonų klimatas, CarPlay/Android Auto, 18″ ratai
Premium PlusBang & Olufsen garsas, panoraminis stogas, surround cam, šildomos/vėdinamos sportinės sėdynės
PrestigeHead-up display, OLED žibintai, dvigubas akustinį stiklai, papildomos vairuotojo pagalbos sistemos

Technologijų paketai (Technologiepakete)

Vokiškame konfiguratoriuje Q5 siūlo kelis „Tech“ lygius. Pavadinimai gali nežymiai skirtis pagal rinkas, bet logika tokia:

  • Businesspaket – kasdieniams poreikiams: išmanesnė navigacija, parkavimo pagalba, patogumo smulkmenos (elektriniai sprendimai, papildomos jungtys).
q5 business paket
  • Tech – platesnis ADAS rinkinys (asistentai), geresnė kamera/parkavimas, patobulinta multimedija.
audi q5 tech paket
  • Tech plus – dar daugiau ADAS (juostos centruojimas, aktyvūs kryžminio eismo sprendimai), aukštesnė garso sistema, papildomi komforto moduliai.
audi q5 tech plus paket
  • Tech pro – maksimumas: HUD, pažangesni žibintai, pilnas kamerų rinkinys, premium garso paketas, išplėstinis ambiento apšvietimas.
audi q5 tech pro paket

Rekomendacija: Tech plus dažniausiai pataiko į „saldžiąją zoną“ tarp kainos ir vertės; Tech pro tiks, jei nori visko (HUD, premium audio, maksimalus ADAS).

Sėdynės ir ergonomika

Pailginta sėdynių pagalvė ir platesnis reguliavimo diapazonas mažina nuovargį ilgoje kelionėje. Galimos sportinės sėdynės su šildymu, vėdinimu ir masažo programa. Apdailos: oda, „Alcantara“, tvarūs audiniai.

Multimedija ir ryšiai

Naujos kartos infotainment veikia sparčiau, palaiko belaidį Apple CarPlay/Android Auto, turi OTA atnaujinimus ir lietuvišką meniu. Papildomai galima head-up display ir Bang & Olufsen garso sistemą.

Pavaros: benzinas, dyzelis, mild-hybrid ir plug-in hibridas

Q5 siūlo optimizuotą vidaus degimo variklių paletę su 48 V elektros sistema (mild-hybrid), kuri leidžia dažniau išjungti variklį riedant, greičiau paleisti „start/stop“ ir sutaupyti mieste. „S tronic“ automatas pavaras perjungia švelniai, o quattro garantuoja nuspėjamą trauką prastomis sąlygomis.

Plug-in hibridas (PHEV)

PHEV versija derina turbobenzininį variklį su elektros motoru ir didesnės talpos baterija. Tai tylus startas mieste, žemos sąnaudos, o ilgesnėms kelionėms – bendras sistemos pajėgumas ir „quattro“.

SQ5: dinamiškiausia versija

SQ5 siūlo žemesnę pakabą, greitesnį įsibėgėjimą, tikslesnį vairą ir skambesnį išmetimą. Tai praktiškas kasdienai SUV su sportiškumo prieskoniu.

Važiavimo savybės ir komfortas

Standartinė pakaba subalansuoja komfortą ir valdymą. Pasirenkama adaptacinė oro pakaba išplečia galimybes: žemesnė prošvaista magistralėje mažina sąnaudas, o „Lift“ režimas padeda įveikti blogesnius kelius. Vairavimo režimai nuo Comfort iki Dynamic keičia vairo, pavarų dėžės ir pakabos charakterį.

2025 Audi Q5 – quattro pavara užtikrina stabilumą posūkiuose

Saugumas ir pagalbinės sistemos

Q5 komplektuojamas pažangiomis asistavimo sistemomis:

  • Adaptyvus kruizo palaikymas su eismo juostos centruojimu
  • Aklosios zonos stebėjimas ir galinė kryžminio eismo pagalba
  • 360° kameros, automatinis parkavimas
  • Eismo ženklų atpažinimas
  • Išplėstos pasyvios saugos priemonės

Variklių gama: ką reiškia pavadinimai ir kuris tinka tau?

„Audi“ žymi Q5 versijas skaičiais bei santrumpomis: TFSI – benzinas (dažnai su 48 V mild-hybrid), TDI – dyzelis (taip pat MHEV), TFSI eplug-in hibridas (PHEV), o SQ5 – sportiškiausia V6 versija. Visi Q5 turi S tronic automatinę pavarų dėžę ir quattro visų varomų ratų pavarą (įrangos priklausomai nuo rinkos).

Žemiau – pilna 2025 m. Q5 variklių paletės santrauka. Skaičiai pateikti praktiniam palyginimui; realios sąnaudos priklausys nuo įrangos, ratų dydžio ir važiavimo stiliaus.

Variantas Tipas Galia (AG) Sukimo momentas (Nm) 0–100 km/h WLTP sąnaudos (l/100 km) CO₂ (g/km)
Q5 40 TFSI (MHEV) Benzinas 2.0 mild-hybrid 268 400 8,6 s 6,5–7,5 148–171
Q5 40 TDI (MHEV) Dyzelis 2.0 mild-hybrid 204 400 7,4 s 5,6–6,2 146–162
Q5 50 TFSI e (PHEV) Hibridas 2.0 + elektra 299 500 6,1 s 2,2–2,6 50–59
Q5 55 TFSI e (PHEV) Hibridas 2.0 + elektra 367 500 5,3 s 2,1–2,6 49–58
SQ5 (3.0 V6 MHEV) Benzinas 3.0 V6 mild-hybrid 362 550 4,5 s 8,1–8,8 185–200

Kaip skaityti lentelę: greitas orientyras

  • Galia / Nm – parodo tempimo jausmą kasdien: Nm svarbiau mieste ir lenkiant.
  • 0–100 km/h – objektyvus dinamiko rodiklis; skirtumas >1 s jaučiasi akivaizdžiai.
  • WLTP sąnaudos – laboratorinis palyginimas tarp versijų; mieste MHEV/PHEV dažnai laimi, autostradoje dyzelis išlieka stiprus.
  • CO₂ – mokestiniai aspektai ir įmonių parkų reikalavimai.

Kuris Q5 variklis kam?

Q5 40 TFSI (MHEV) – universali kasdienybė

Jei daug važiuoji mieste ir nori tylos bei sklandumo, šis benzinas su 48 V sistema dažnai bus saldžiausias kompromisas: maloni dinamika, nedideli vibracijos lygiai, mažiau suodžių/NOx temų nei dyzelyje. Autostradoje sąnaudos bus didesnės už TDI, bet komfortas – puikus.

Q5 40 TDI (MHEV) – didelėms ridoms

Ilgi atstumai, autostrada, ūkis ar verslas? Dyzeliui būdingas 400 Nm ir žema reali sąnaudų kreivė užmiestyje. Jei per metus sukeli 20–30 tūkst. km+, TDI dažniausiai finansiškai atsiperka.

Q5 50 / 55 TFSI e (PHEV) – miestui ir lengvam kraunimui

Turi galimybę krauti kasdien (namie/darbe)? PHEV leidžia važiuoti trumpus maršrutus tik elektra, o ilgiems kelionės etapams išlieka benzininė ramybė. 55 TFSI e – greitesnis, 50 TFSI e – efektyvesnis ir dažnai pigesnis.

Pro patarimas: jeigu nerenki ir nekrauni, PHEV privalumai dingsta – rinkis 40 TFSI arba 40 TDI pagal ridą.

SQ5 (V6 MHEV) – dinamika be kompromisų erdvėje

Ieškai emocijų, bet nenori atsisakyti SUV praktiškumo? SQ5 duoda V6 elastingumą, greitesnį vairavimo atsaką ir stabilesnį posūkiuose kėbulą. Sąnaudos didesnės, bet šypsena – platesnė.


Sąnaudų realybė: ką rodo praktika

  • Mieste: MHEV benzinas dažniausiai ~8–11 l/100 km; PHEV kraunant kasdien – 0–3 l/100 km (elektra dengia kasdienybę).
  • Žiediniai maršrutai / priemiestis: 40 TFSI ~7–8,5 l; 40 TDI ~5,5–6,8 l.
  • Autostrada: TDI laimi (dažnai <6,5 l), PHEV be krovimo gali priartėti prie gryno benzino.

Ratai keičia žaidimą: 20–21″ padidina sąnaudas ir kietumą, bet atrodo WOW. Jei prioritetas komfortas – rinkis 18–19″.


PHEV: kaip išspausti maksimalią naudą

  • Krauk kasdien (namų rozetė ar wallbox). Net 2–3 val. dieną duoda apčiuopiamą efektą.
  • Planuok maršrutą: EV režimą pasilik miestui/įvažiavimams, o greitkelyje – Hybrid/Auto.
  • Išnaudok regeneraciją: nusileidimai, išankstinis atleidimas prieš sankryžas – tai „nemokama“ elektra.

Quattro, transmisija ir pakabos

  • quattro užtikrina trauką ant šlapio, sniego ir žvyro; jaučiasi pasitikėjimas posūkiuose.
  • S tronic perjungia sklandžiai; sportiniuose režimuose laiko pavarą ilgiau.
  • Adaptacinė oro pakaba: žemiau ant autostrados (tyliau/ekonomiškiau), aukščiau miške/sniege (praktika). Jei dažnai veži keleivius – vertas „upgrade“.

TCO: bendra nuosavybės kaina

  • TDI: žemesnės sąnaudos, bet dažniau brangesnė priežiūra po garantijos (DPF/AdBlue).
  • TFSI: paprastesnė eksploatacija, didesnės sąnaudos užmiestyje.
  • TFSI e: pigiausias mieste, jei krauni; draudime ir vertės kritime neretai stovi tarp TFSI ir SQ5.

Rekomenduojamos komplektacijos pagal profilį

  • Miestas + priemiestis (iki 15–20 tūkst./m.)Q5 40 TFSI (MHEV) su „Driver Assistance“ ir 19″ ratais.
  • Autostrada / didelė ridaQ5 40 TDI (MHEV), akustiniai paketai, adaptyvus kruizas.
  • Krovimas namie/darbeQ5 50 TFSI e (efektyvumas) arba 55 TFSI e (daugiau dinamikos).
  • EntuziastasSQ5 su sportine pakaba ir B&O garsu.

Dažniausi klausimai (FAQ)

Ar verta rinktis PHEV, jei neturiu wallbox?
Jei gali krauti iš paprastos rozetės bent naktimis, PHEV vis tiek duoda didelę naudą mieste. Be krovimo – verčiau TFSI/TDI.

Ar quattro įtakoja sąnaudas?
Taip, bet Q5 klasėje tai natūralus mainas į stabilumą ir saugumą. Skirtumas dažniausiai ~0,3–0,7 l/100 km.

Kiek realiai važiuoja PHEV elektra?
Kasdienybėje dažniausiai 35–55 km (pagal orą, šildymą/vėdinimą, ratų dydį, reljefą).

Ar 21″ ratai labai kieti?
Vizualiai – TOP, bet komfortas nukenčia. Jei daug prastos dangos – 19″ balansas.

Kainodara ir eksploatacija

Įprastai optimalus pasirinkimas – vidurinės komplektacijos lygis (geras saugumo/komforto balansas). PHEV atsiperka, jei dažnai krauni ir daug važinėji mieste; dyzelis logiškas didesnėms metinėms ridoms; benzinas – universaliausias, jei prioritetas sklandumas ir tyla.

2025 Audi Q5 interjeras – skaitmeninis prietaisų skydelis, centrinis multimedijos ekranas ir keleivio ekranas

Daugiau informacijos rasite oficialioje Audi svetainėje.

Konkurentai: BMW X3, Mercedes-Benz GLC, Volvo XC60

  • BMW X3 – sportiškesnis valdymas; Q5 kontruoja komfortu ir skaitmenine sąsaja.
  • Mercedes-Benz GLC – labai komfortiškas; Q5 turi paprastesnę, greitesnę multimediją ir „quattro“ nuoseklumą žiemą.
  • Volvo XC60 – stiprus saugumo lyderis; Q5 dažnai siūlo dinamiškesnį valdymą ir platesnę sportinių versijų paletę.
audi q5 naujas modelis ir konkurentai

Išvados

2025 Audi Q5 – rafinuotas, technologiškas ir praktiškas premium klasės SUV. Kasdienai – komfortas ir tylus salonas, žiemai – „quattro“, miestui – PHEV, emocijoms – SQ5. Tai subalansuotas pasirinkimas tiems, kurie nori vieno automobilio viskam.

Plačiau apie Audi naujienas skaitykite mūsų automobilių naujienų skiltyje.

Hey.lt